Barcelona Meeting Point 2018 clausura la seva edició més social
29 d'octubre de 2018
-
Barcelona Meeting Point 2018 rep la visita de 16.663 visitants acreditats (fins les 13 hores), superant en un 5% les xifres de l’any passat.
-
Un 29,8% dels visitants de BMP 2018 té intenció de llogar un pis en els propers mesos mentre que aproximadament un 17,2% vol comprar un habitatge.
-
El 69,5% dels visitants de Barcelona Meeting Point té entre 35 i 55 anys sent un 60,3% homes i un 39’7% dones.
-
El 91% dels visitants registrats a la Fira recomenaria a un amic la visita a BMP i un 53,9% ha visitat la fira per primera vegada en la present edició.
Barcelona, 28 d’octubre de 2018. – Barcelona Meeting Point, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha clausurat avui la seva 22ª edició amb un nou éxit de visitants i de vendes. Pere Navarro, Delegat Especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona i President de Barcelona Meeting Point, ha assenyalat que “aquest any hem celebrat el Barcelona Meeting Point més social i aquesta és la línia que volem potenciar de cara al futur. Fem una valoració molt positiva. Estem molt orgullosos del treball realitzat perquè hem rebut més de 16.600 visitants i ens consta la satisfacció de la gran majoria de les empreses participants”. Navarro ha afegit que “BMP ha propiciat la relació i ha potenciat la cooperació entre els diferents actors implicats en el sector immobiliari que entenem que és el millor mecanisme per resoldre els problemes que té el sector avui dia. Volem potenciar un sector immobiliari al servei de les persones, especialment dels joves que veuen com l’accés a l’habitatge és un veritable llast per construir la seva opció de vida”.
El Delegat Especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona i President de BMP tambén ha recordat que “aquest any en el nostre programa de conferències també hem incoporat una trobada amb l’Associació WIRES –Women in Real Estigues Spain- per reivindicar la igualtat d’oportunitats professionals entre homes i dones, doncs desgraciadament avui dia encara estem lluny d’aquesta obligada paritat i en el sector immobiliari hi ha molt poques dones que ocupen llocs directius”.
DADES DE LA FIRA |
· Visitants Acreditats | +16.663 (fins les 13h) |
· Empreses Participants | 280 |
· Països Participants | 21 |
· Ponents al Symposium | 85 |
· Sessions del Symposium | 24 |
· Periodistes nacionals acreditats | 239 |
· Periodistes internacionals acreditats | 21 |
DADES SOBRE ELS VISITANTS DE BMP 2018 |
Perfil del visitant:
· 60,3% homes i 39,7% dones. | |||
· Visitants de 20 a 34 anys: 19,5%
· Visitants de 35 a 44 anys: 22,2% · Visitants de 45 a 56 anys: 47,3% · Visitants de 57 a 65 anys: 7,9% · Visitants de més de 65 anys: 3,1%
|
|||
· 53,9% dels visitants acudeixen per primera vegada a BMP | 17 | ||
· 46,1% dels visitants ja havien visitat BMP anteriorment
· 91% dels visitants recomenaria a un amic la visita a BMP |
82 | ||
Motiu de la visita a BMP 2018:
· Comprar un habitatge: 17,2%.
· Llogar un habitatge: 29,8% · Buscar finançament: 7,3%. · Posar-se al dia del sector i conèixer innovacions: 20,3%. · Informació del sector: 11,6%. · Vendre algún immoble: 4% · Altres motius: 9,8%. |
|||||
Entre els visitants que busquen llogar o comprar: · 60,4% busca un habitatge habitual. |
|||||
· 18,3% busca una segona residència.
· 8,6% busca un espai per realitzar una activitat econòmica (despatx, local, botiga o magatzem). · 6,1% busca un pàrquing. |
|||||
· 5,8% busca un traster. | 17 | ||||
· 0,8% busca un altre tipus de producte immobiliari. | 82 | ||||
BMP es suma a les noves tecnologies
BMP 2018 també ha realitzat en la seva present edició una gran aposta per acostar l’últim en innovació i tendències immobiliàries amb la creació d’una zona on han participat més de 50 startups. Dins d’aquesta zona els visitants de la Fira han pogut conèixer de primera ma serveis emergents de finançament immobiliari; tecnologies per fer que les ciutats i les construccions siguin més eficients; solucions d’eficiència energètica i noves fórmules de construcció; Marketplaces i tecnologies que estan facilitant noves formes de viure; i noves tendències i innovacions que estan obrint noves possibilitats de negoci en el sector. En aquest sentit, Pere Navarro ha assegurat que “connectar el sector immobiliari amb les noves tecnologies ja no és una opció sinó una necessitat urgent per aconseguir un sector molt més sostenible i respectuós amb el medi ambient. L’últim en innovació i tendències immobiliàries ha estat present en BMP”.
Primer programa firal d’acceleració
Barcelona Meeting Point és la primera fira immobiliària d’Europa que ha creat un programa d’acceleració dirigit a startups. Las 10 mejores startups que han participat a l’Startup Connection Hub participaran al “Programa Accelerador de BMP” de sis mesos de durada. Aquest accelerador immobiliari els hi proporcionarà les eines per identificar, desenvolupar i crear oportunitats de mercat, proporcionar mètodes que facilitin la internacionalització d’aquestes iniciatives empresarials, per fomentar la inversió en startups i per incrementar el networking amb potencials socis corporatius. Aquest programa d’acceleració està promogut pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona i dirigit per La Salle Technova. En els propers dies un comitè d’experts del sector seleccionarà les 10 millors startups que han estat presents a BMP 2018 i que participaran en aquest programa d’acceleració.
La major fira del sector immobiliari d’Espanya
Novament s’ha demostrat que Barcelona Meeting Point és la Fira Immobiliària Líder d’Espanya. Una bona mostra d’això és que un 91% dels visitants que han assistit a la present edició afirma que recomanaria la visita de BMP a un amic. Pere Navarro també ha recordat que “aquest any hem organitzat moltes activitats de networking que han afavorit els contactes que en alguns casos s’han concretat en negoci, en oportunitats o en intercanvi d’experiències que han ajudat a resoldre dubtes o a recollir idees enriquidores”.
Per últim, Pere Navarro ha volgut donar les gràcies a totes les autoritats, associacions nacionals i internacionals que col·laboren en el Symposium, ponents, patrocinadors, molt especialment als nostres Patrocinadors Principals, BuildingCenter, CaixaBank i Servihabitat, als Patrocinadors Líders, Fotocasa, Associació d’Agents Professionals Immobiliaris – API, Neinor Homes, Anticipa, BCN Fira District, Engel & Völkers, JLL i API – Col·legis i Associació d’Agents Immobiliaris, als Altres Patrocinadors, Savills Aguirre Newman, Colonial, Deloitte, ST Sociedad de Tasación, CBRE i Merlin Properties, al Patrocinador de Comunicació, La Vanguardia, i a les institucions col·laboradores del Symposium ESADE, IESE, WIRES, APCE, RICS, La Salle Technova i ULI, expositors, participants nacionals i internacionals, visitants i mitjans de comunicació, i a la ciutat de Barcelona, per la seva col·laboració i la seva entusiasta participació, que han fet possible l’èxit d’aquesta 22ª Fira Immobiliària Internacional i Symposium Barcelona Meeting Point.