eDelivery Barcelona presentarà l’oferta més innovadora i disruptiva per solucionar el problema de l’última milla
17 de maig de 2018
e-Delivery Barcelona Expo & Congress es celebrarà del 5 al 7 de Juny en el Pavelló 8 del recinte de Plaça Espanya de Fira Barcelona coincidint amb el SIL
eDelivery Barcelona presentarà l’oferta més innovadora i disruptiva per solucionar el problema de l’última milla
La Fira mostrarà des d’una flota de robots terrestres d’auto càrrega i descàrrega per solucionar el problema del lliurament en l’última milla fins a solucions basades en la tecnologia blockchain enfocades al transport marítim.
ChainGo, Elioport, Freightalia, Manzaning i Outvio són els 5 finalistes al Premi eDelivery Barcelona a la Millor Startup, convocatòria que ha comptat amb més de 60 candidatures internacionals i està patrocinada pel Banc Sabadell.
“Tecnologia, la gran revolució del lliurament” és el títol del Congrés d’aquest any que durant tres dies reunirà a més de 50 speakers que explicaran casos d’èxit d’Bahaus, Grup Cortefiel, IBM, Dia, FNAC, Worten, Decathlon o Zalando.
Barcelona, 17 de maig de 2018. – La 2a edició de eDelivery Barcelona Expo & Congress, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, aproparà les solucions més innovadores i disruptives que impacten i milloren l’eCommerce, la Logística i la Supply Chain de qualsevol negoci online. Del 5 al 7 de juny tornarà a donar resposta a l’estratègia de lliurament del eCommerce de les empreses per tal de posar en contacte a proveïdors, marques, retailers i pure players. eDelivery Barcelona se celebrarà coincidint amb el SIL 2018, la Fira Líder de Logística, Transport, intralogística i Supply Chain del Sud d’Europa.
La gran novetat de la present edició de eDelivery Barcelona és que comptarà amb una zona d’exposició dedicada a Startups. Es tracta del Startup Connection Hub, un espai que presentarà l’oferta de 15 empreses disruptives amb solucions encaminades a donar resposta al problema que genera l’última milla en el lliurament de mercaderies. Startup Connection Hub, que compta amb el patrocini del Banc Sabadell i l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de La Salle Technova, permetrà a aquest tipus d’empreses presentar les seves solucions creatives i innovadores davant de corporacions de tot el món, inversors i corporate ventures.
Jordi Cornet, Delegat Especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona i President de eDelivery Barcelona, ha assegurat que “l’economia 4.0 canviarà la vida de les persones, per això en eDelivery Barcelona volem fomentar la innovació entre les petites i mitjanes empreses per aconseguir una assignació més eficient dels recursos i donar resposta als reptes que se’ns plantegen “. Cornet ha afegit que “aquest any els visitants de la fira podran conèixer de primera mà les solucions més disruptives i les últimes tendències del sector del lliurament “.
En la present edició de eDelivery Barcelona s’ha llançat una “call” a 650 startups internacionals a la qual han respost més de 60 startups, de les quals s’han seleccionat a 5 d’elles per participar gratuïtament a la Fira. Al mateix temps, aquestes 5 startups també són les empreses finalistes que optaran a aconseguir el Premi a la Millor Startup de eDelivery Barcelona, patrocinat per Banc Sabadell, i que es lliurarà durant l’acte de cloenda de la Fira el dijous 7 de juny al migdia. Les startups seleccionades han estat: ChainGo, Elioport, Freightalia, Manzaning i Outvio.
De la tecnologia blockchain als robots per al lliurament de l’última milla
Entre les Startups finalistes trobem propostes molt disruptives i enginyoses. ChainGo ofereix solucions basades en la tecnologia blockchain enfocada al transport marítim de mercaderies. Elioport presenta una flota de robots terrestres d’autocàrrega i descàrrega per solucionar el problema del lliurament de l’última milla. Freightalia, per la seva banda, permet als transitaris enviar cotitzacions als seus clients en temps real. La plataforma de Manzaning permet la digitalització del petit comerç i de proximitat fent-los competitius enfront de les grans superfícies o players on line. Finalment, Outvio presenta una plataforma on qualsevol botiga en línia pot integrar-se, sense haver de desenvolupar un software a mida, i enviar a tot el món, amb preus baixos, amb seguiment de comandes unificat en un mapa i temps real, amb estadístiques del seu negoci i amb devolucions automàtiques.
Tecnologia, la gran revolució del lliurament
Dins de eDelivery Barcelona tornarà a celebrar-se un Congrés de primer nivell que comptarà, entre els seus més de 50 speakers, amb les veus més autoritzades del sector. Sota el títol de “Tecnologia, la gran revolució del lliurament”, eDelivery Barcelona Congress presentarà casos de les empreses més reeixides en la implantació del seu negoci digital com és el cas de Bauhaus, Ametller Origen, Dia, FNAC, Worten, Zalando, Decathlon, Bon Àrea, Deliveroo, Grup Cortefiel, Casa Viva, Westwing, Pisamonas, Electrocosto, Stuart, IBM, Privalia, Les Muns, StylePsychology, Colvin, Piensaymascotas o Swarovski.
Blanca Sorigué, Directora General del Consorci de la Zona Franca i de eDelivery Barcelona, ha explicat que “el Congrés és un dels pilars de eDelivery Barcelona i aquest any dedicarà sessions a la innovació i les últimes tendències en lliuraments, última milla i operacions, comerç global i transfronterer, blockchain i ciberseguretat, operacions de lliuraments, omnicanalitat o atenció al client i pics de demanda, entre altres “.
#The Retailer Club, el lloc destacat per al networking
Un altre dels aspectes destacats de eDelivery Barcelona és el seu programa d’activitats de networking per fomentar al màxim els contactes i els negocis. Per això comptarà amb #The Retailer Club, un espai on les empreses participants de l’esdeveniment posaran contactar amb CEO, Coos, CIOs, eCommerce Managers i Logistics & Supply Chain Managers dels principals Retailers i e-tailers a través de Speed datings i Networking Lunch . Empreses com Abacus, Bicimarket.com, Bricomart, Bebitus, Gocco, Desigual, La Sirena, Mercadona, Druni Perfumeries, Zooplus, Pikolinos, IKEA, Pepe Jeans, Torrons Vicens, Macson, Leroy Merlin, Casa Viva, Electrocosto, GM Food Iberica … són només algunes de les empreses que formen part de #The Retailer Club.