La segona edició de BWAW reunirà a 50 veus expertes

Imatge plató BWAW

21 de febrer de 2022

  • L’esdeveniment serà un punt de trobada entre professionals de tots els àmbits que posaran en comú el seu coneixement per accelerar la igualtat de gènere.

 

  • Entre els participants destaquen referents com María Neira, José Luis Bonet, Natalia Bayona, Blanca Sorigué, Igone Bartumeu, Laura Pérez, Sara Berbel o Maria Eugènia Gay.

 

  • L’esdeveniment se celebrarà els dies 8 i 9 de març a RTVE Catalunya i el 10 de març a RTVE Madrid, i totes les intervencions es podran seguir de forma online.

 

Barcelona, 21 de febrer 2022.- La segona edició de la Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW), organitzada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) i la Fundació Incyde de les Cambres de Comerç espanyoles, i que se celebrarà del 8 al 10 de març, comptarà amb la participació de 50 professionals de diversos perfils i àmbits amb l’objectiu d’accelerar la igualtat d’oportunitats de la dona en el sector empresarial i industrial. Aquesta edició tornarà a comptar amb la col·laboració del Consell de la Dona de la Zona Franca de Barcelona, el primer de l’àmbit industrial, format per 14 dones directives d’empreses situades al Polígon de la Zona Franca de Barcelona.

Entre els ponents destacats, hi seran presents María Neira, directora del Departament de Salut Pública i de l’Ambient en l’Organització Mundial de la Salut (OMS), José Luis Bonet, president de la Cambra de Comerç d’Espanya i la Fundació Incyde, o Natalia Bayona, directora del departament d’Innovació, Educació i Inversions de l’Organització Mundial del Turisme (OMT). També es podran escoltar les veus d’Igone Bartumeu, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de l’Àrea Est a Coca-Cola, Blanca Sorigué, directora general del CZFB o Maria Eugènia Gay, delegada del Govern a Catalunya.

També destaca la presència de Josep Maria Martorell, director associat de BSC-CNS, Iñaki Ortega Cachón, professor a la UNIR, Sara Berbel, gerent municipal de l’Ajuntament de Barcelona, Berta Canals i Renau, directora de la Fundació Privada SORLI o Laura Pérez Castaño, Tinent d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona.

L’esdeveniment es retransmetrà des de les instal·lacions de RTVE a Barcelona els dies 8 i 9 de març, i el 10 de març a Madrid, i es podrà seguir de forma online, ja que pretén ser un punt de trobada per assolir solucions que permetin assolir un canvi real en la igualtat de gènere en l’àmbit empresarial i industrial. Per a això, els ponents es distribuiran en 12 sessions amb temàtiques de diferent caràcter i diversos formats per visibilitzar la dona dins dels diferents sectors de l’economia.

 

Liderar el canvi des del treball conjunt

Barcelona Woman Acceleration Week torna a posar en valor, per segon any consecutiu, una filosofia de paritat dins del seu compromís amb la igualtat de gènere en l’àmbit laboral. Per això, en aquesta edició involucrarà de nou a experts de tots dos gèneres i es dirigeix també a un públic heterogeni per aconseguir una transformació real per avançar cap a una indústria de futur que es preveu més neta, molt més tecnològica i amb major presència femenina.

Blanca Sorigué, directora general del CZFB i de BWAW, ha volgut destacar el caràcter paritari de l’esdeveniment perquè “estem convençuts que només així es pot avançar cap a la igualtat d’oportunitats i, per això, BWAW donarà veu tant a dones expertes a nivell nacional i internacional, com a importants representants masculins, per tal de poder abordar la problemàtica des de diferents perspectives i en conjunt”.

Per la seva banda, Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha posat en valor “la gran varietat de perfils professionals que tindran l’oportunitat d’aportar la seva visió i impulsar accions de canvi enfocades a la promoció de la dona en els àmbits empresarial i industrial laboral. En ple desenvolupament de la nova economia i d’una indústria 4.0 també hem d’accelerar en la paritat de gènere en l’entorn laboral”.

Notícies relacionades