Pere Navarro assumeix la presidència de BCL

Imatge presidéncia Pere Navarro BCL

25 de novembre de 2022

Durant l’Assemblea General de Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) s’ha procedit a l’elecció del nou Comitè Executiu i els seus corresponents òrgans de govern, recaient la presidència en Pere Navarro, delegat especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona.

 

Al capdavant de les tres vicepresidències de l’entitat estan Damià Calvet, president del Port de Barcelona; Pau Solanilla, comissionat de promoció de ciutat de l’Ajuntament de Barcelona; i Enric Ticó, president de Cimalsa.

 

Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) va celebrar ahir dijous 24 de novembre la seva Assemblea General en la qual, a més de tractar altres assumptes, es va procedir a l’elecció de la presidència del nou Comitè Executiu i els seus corresponents òrgans de govern.

En haver-se presentat una única candidatura del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, es va escollir automàticament el nou Comitè Executiu que estarà encapçalat per Pere Navarro, delegat especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, i que presidirà l’entitat durant un període de dos anys, substituint en el càrrec a Damià Calvet, president del Port de Barcelona, que passarà a ocupar una de les tres vicepresidències.

Al capdavant de les altres dues vicepresidències estaran Pau Solanilla, comissionat de promoció de ciutat de l’Ajuntament de Barcelona; i Enric Ticó, president de Cimalsa.

Una vegada presentada i aprovada la seva candidatura, Pere Navarro va destacar que BCL “és un instrument molt potent perquè reivindica la relació públic-privada en el sector de la logística”, afegint que “BCL és una marca que ha de créixer per a ser un referent a nivell, fins i tot, internacional”. A partir d’aquí, “totes les necessitats, expectatives i propostes dels socis de BCL han d’arribar al Comitè Executiu i a la presidència de l’entitat per a poder seguir orientats a donar servei als associats”. Així mateix, va indicar que “establirem una sèrie de prioritats en cadascuna de les comissions de treball, amb una agenda concreta”. Els objectius marcats “haurien de materialitzar-se en 2024, any en què BCL celebrarà el seu 30 aniversari”.

Per part seva, Damià Calvet, també va posar de manifest que “una de les principals virtuts de BCL és que aglutina a la part institucional i a l’empresa privada, amb una perfecta concordança”. Per això, “totes les iniciatives de l’entitat sumen i hem de continuar reivindicant la logística perquè darrere d’aquesta activitat hi ha empreses i persones”.

Tant el president que surt com el que entra van destacar “la perfecta sintonia” que hi ha hagut entre el Port de Barcelona i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona a l’hora de sumar esforços i treballar en les diferents àrees d’actuació de Barcelona-Catalunya Centre Logístic.

Durant l’Assemblea també es van tractar i exposar altres temes, com, d’una banda, la presentació de l’Estratègia ODS en el sector de la logística i la Declaració d’impuls a l’Agenda 2030 i els ODS en la logística; i, per un altre, la presentació del Quadern d’Infraestructures, elaborat per la presidència (Cambra de Comerç de Barcelona) i la secretaria (Barcelona Regional) de la Comissió d’Infraestructures de BCL, i que és un document d’anàlisi i propostes per a les infraestructures de logística i transport.

Els objectius de Barcelona-Catalunya Centre Logístic són aconseguir una millora competitiva del sistema logístic a Catalunya i el progrés d’un sistema logístic equilibrat entre el desenvolupament econòmic, l’ambiental i el social.

Per a això, BCL dona suport a la implantació de nous models productius a Catalunya, especialment a aquells relacionats amb la Indústria 4.0, a més de facilitar models d’inversió públic-privats que estiguin orientats a la creació de nous llocs de treball en condicions socialment sostenibles.

Actualment, les comissions i grups de treball de BCL són: Infraestructures i Serveis del transport, Càrrega aèria, Seguretat logística, Mesa de Formació i Ocupació, Logistics Green Deal, Logistics Innovation Hub, ODS, i Promoció econòmica i sòl logístic.

Notícies relacionades