SIL Barcelona prepara una edició que vol innovar en continguts i format

5 de febrer de 2026

  • La fira comptarà amb nous espais dedicats a la innovació, la digitalització i el talent, amb àrees dinàmiques, demostracions, workshops, xerrades inspiradores i casos pràctics d’aplicació de la IA.

 

  • El SIL Barcelona torna a apostar per la internacionalització, amb la participació d’empreses de diversos països i la celebració de jornades sectorials, de la mà de partners internacionals.

 

  • L’esdeveniment comptarà novament amb empreses, associacions i entitats representatives de tota la cadena logística: des del transport o la intralogística, passant per la immologística i fins a la indústria 4.0.


Barcelona, 5 de febrer de 2026
. – El Saló Internacional de la Logística de Barcelona (SIL Barcelona), organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) i considerat una de les fires de referència al món dedicades a la logística, el transport, la intralogística i la supply chain, celebrarà una nova edició del 3 al 5 de juny a Fira Barcelona, Montjuïc. Amb el focus posat en la innovació, l’esdeveniment es prepara per a una vint-i-vuitena edició amb novetats en el contingut i en el format de la fira, com el SIL Lab, un IA Corner, les Top Leader Interviews, workshops, jornades sectorials internacionals com el Spain Air Cargo Day o l’International Logistics Summit, així com activitats de networking ben diverses

Una de les principals novetats seran els nous espais dedicats a la innovació, la digitalització i el talent, com el SIL Lab o l’IA Corner, àrees dinàmiques amb demostracions tecnològiques, experiències immersives, xerrades inspiradores i workshops pràctics, on es compartiran casos pràctics, eines i tendències sobre l’ús de la intel·ligència artificial i altres tecnologies en la cadena de subministrament.

Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB i president del SIL, assenyala que “el món avança a un ritme vertiginós i la logística també. Cada dia apareixen noves eines desenvolupades mitjançant tecnologies com la intel·ligència artificial, l’IoT, el 5G, la sensòrica, la robòtica, etc., que ens ajuden a ser més eficients en la nostra feina. I depèn de nosaltres que així sigui: no podem mirar cap a una altra banda, perquè estaríem perdent oportunitats. Al SIL 2026 aprendrem com fer-ho, mitjançant exemples, casos pràctics i sessions ben inspiradores”.

Una altra de les grans novetats ve de la mà de nous formats i continguts en el programa del SIL Knowledge, amb entrevistes i converses dinàmiques amb experts i protagonistes del sector que permetran aprofundir en temes clau de manera directa i personal, així com debats participatius amb responsables d’empreses carregadores o jornades sectorials com el Spain Air Cargo Day o l’International Logistics Summit, que se sumen a les ja realitzades en edicions anteriors, com el Congrés COACAB, la Jornada Tècnica d’UNO Logística o la Meda Logistics Week, entre d’altres.

D’aquesta manera, una vegada més, l’esdeveniment aposta per la internacionalització, tant en el programa de coneixement i de networking com en l’àrea d’exposició, on ja s’ha confirmat la participació d’empreses procedents de diferents països com Alemanya, Bèlgica, Xina, Eslovàquia, França, Hongria, Itàlia, Mèxic, Països Baixos, Portugal, Turquia o Suïssa, entre altres

Per la seva banda, Blanca Sorigué, directora general del CZFB i del SIL, destaca que “totes aquestes i altres novetats que veurem en la propera edició del SIL són fruit de la nostra aposta per continuar innovant cada dia i oferir nous continguts i experiències als nostres visitants, que en el 96% dels casos són perfils amb capacitat de decisió o influència a les seves empreses. I ho fem de la mà dels nostres partners, empreses, entitats, mitjans i associacions del sector, que aposten pel SIL com a espai de negoci, punt de trobada i fòrum de debat, on posar en comú les novetats de les empreses, les tendències en logística i els reptes que haurà d’afrontar el sector en els propers mesos”.

Amb tot, el SIL Barcelona serà novament el punt de trobada del sector, on estarà representada tota la cadena de subministrament, amb la participació d’empreses que ofereixen: serveis de transport, logística i distribució; tecnologia i IT; infraestructures; inmologística; talent; intralogística; indústria 4.0; darrera milla i lliurament en el ecommerce, i sostenibilitat.

Notícies relacionades