BNEW posa sobre la taula els reptes del sector retail

10.07_BNEW Logisticsweb

10.07_BNEW Logisticsweb

7 d'octubre de 2021

  • El president i conseller delegat de Cimalsa ha anunciat en la seva participació a BNEW Logistics la licitació per a la gestió de la terminal multimodal de Vilamalla i la comercialització de LOGIS Montblanc.

 

  • Ismael Clemente, CEO de Merlin Properties, assegura que al voltant del 74% dels seus clients en centres comercials són pimes o autònoms.

 

  • Aquesta tarda tindrà lloc l’entrega de premis Millor Innovació BNEW 2021 presidida per Nadia Calviño, vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics i Transformació Digital.

 

Barcelona, 7  d’octubre de 2021.BNEW – Barcelona New Economy Week, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), celebra avui la seva tercera jornada de trobades multisectorials seguida per més de 12.000 participants de manera física i online. En el marc de BNEW Logistics, s’ha dut a terme una sessió sobre Multimodalitat des del punt de vista ferroviari en la qual van participar com a moderador Aitor Vieco, director d’El Mercantil; Josep Maria Cruset Domènech, president del Port de Tarragona; Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya; Joan Carles Salmerón, director del Centre Terminus d’Estudis del Transport;  Jordi Torrent, responsable d’estratègia del Port de Barcelona; i Enric Ticó, president i conseller delegat de Cimalsa. En el marc de la sessió, Ticó ha anunciat la licitació de la gestió de la terminal multimodal de Vilamalla i de la comercialització de LOGIS Montblanc.

Immobiliària i e-commerce, protagonistes de la nova economia

En aquest context, la tercera jornada de la segona edició de BNEW també ha destacat pels seus programes de Real Estate i eCommerce.

D’una banda, BNEW Real Estate ha acollit un debat –Noves interaccions entre propietari i inquilí, cap a un mercat flexible–  on s’han plantejat qüestions com: què busquen els minoristes o com és la nova demanda d’espai d’oficines. La sessió ha com comptat amb speakers del nivell d’Ismael Clemente Orrego, CEO de Merlin Properties, i Anna Gener Surrell, CEO de Savills Aguirre Newman.

Ismael Clemente ha insistit durant la sessió en “el retail de carrer en moda i complements està baixant perquè el consum està migrant a online, però hi ha segments com salut, esport, bellesa, que estan creixent i implantant-se a botigues físiques. Una sortida podria ser donar-li un ús residencial a aquests espais excedents, com ja passa en grans ciutats com Londres”. Així mateix, Clemente ha afegit que, “al contrari del què la gent pugui pensar, al voltant del 74% dels nostres clients en centres comercials són pymes o autònoms, no tant grans marques”.

D’altra banda, a BNEW Ecommerce ha tingut lloc una sessió sota el títol El repte d’oferir una experiència omnicanal i hiper-personalitzada sense fissures, on s’ha debatut com repensar la personalització del quan es tracta d’arquitectura informàtica  o l’augment del comerç per veu. La sessió ha comptat amb la presència de dues veus com Jörg Heinemann, responsable d’Innovació i Digitalització d’OTTO, Guillermo Corominas Palomar, director de Comunicació i Àrea de Clients de Mango, Evan Lai, director general d’Europa Occidental de Foreo , i Marta Plana, Consultora d’Estratègia Digital de TWCI (Two worlds collaborative intelligence).

Durant la sessió, Evan Lai ha assenyalat que “apliquem la tecnologia no només per a la fabricació dels productes sinó per connectar amb els consumidors. A España, un dels reptes que tenim és comparar-nos amb els líders del sector beautytech. Nosaltres utilitzem dades per a poder conèixer als consumidors inclús abans que ells se n’adonin de les seves necessitats i fer-los propostes personalitzades que els puguin resultar útils. Estar a BNEW és debatre la manera en la qual seran les nostres vides en el futur”. Així mateix, Guillermo Corominas ha posat de relleu que “nosaltres analitzem les tendències veient què fan les companyies de diferents sectors. El nostre gran repte és poder personalitzar les nostres ofertes, per exemple, proporcionant un servei diferent a cada persona que vingui a la nostra botiga. Gràcies a la intel·ligència artificial i a altres tecnologies, a finals d’any el pla de comunicació per a cada usuari és diferent, ja que canvies els correus electrònics que s’envien a cada persona, les ofertes que reben, etc. Hi ha molts enginyers tecnològics a la casa per a que seguim avançant en aquesta línia”. Així mateix, tots els experts han coincidit en la importància de connectar amb el consumidor aprofitant les possibilitats que ofereix la tecnologia i facilitar-li el procés de compra interrelacionant el canal físic i online.

Nadia Calviño presideix el lliurament de premis a la Millor Innovació

Aquesta tarda, Nadia Calviño, vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics i Transformació Digital, presidirà l’acte de lliurament de premis a la Millor Innovació en cadascun dels sectors empresarials representats a l’esdeveniment, com a mostra de suport al valor de la col·laboració público-privada per a la recuperació econòmica. L’acte de lliurament també comptarà amb la presència de Pere Navarro, delegat especial de  l’Estat al CZFB, i Blanca Sorigué, directora general de l’entitat.

Entre les 72 start-ups nacionals i estrangeres participants, els projectes emprenedors que rebran el premi aquesta tarda seran Decoditive (e-commerce), una start-up que ofereix solucions d’anàlisi de neuromàrqueting per a empreses; Newe (logística),  plataforma de gestió de lloguers i logística directa inversa;   The Predective Company (immobiliària), que utilitza la intel·ligència artificial per analitzar el consum no residencial;    Utvyakta Ab (indústria digital), proveïdor de IoT especialitzat en habilitar la intel·ligència dels compressors d’aire; Alén Space (zones econòmiques), dedicada al desenvolupament en totes les etapes, software i hardware, disseny i construcció de satèl·lits artificials;   Advanced Air Mobility, solucions avançades per a la mobilitat aèria personal amb l’objectiu deredefinir una nova era de transport a la feina; Blue Box Biomedical Solutions (ciència), una nova solució basada en la intel·ligència artificial

Notícies relacionades