BNEW

La formació i la tecnologia, claus per al futur de l’ecommerce

BNEW 2021 CAT

bnew dia6

6 d'octubre de 2021

  • Xiana Margarida Méndez, secretària d’Estat de Comerç del Govern, i Montserrat Ballarín Espuña, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Intern i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, debaten sobre el futur del comerç a Espanya.

 

  • En el marc de l’esdeveniment, ha tingut lloc el primer BAtlantic Forum de Zones Econòmiques, on han participat membres de diferents Zones Econòmiques del món.

 

  • BNEW Talent ha destacat, amb la sessió Reskiling i millora de competències per impulsar el creixement de la teva organització, la necessitat de treballar l’aprenentatge i la formació com a element clau per garantir la supervivència de les organitzacions.

 

Barcelona, 6 d’octubre de 2021. – BNEW – Barcelona New Economy Week, esdeveniment híbrid i 100% professional organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) amb l’objectiu de reactivar l’economia, reuneix deu sectors connectats entre si que són fonamentals i que actuen com a motor econòmic. La logística, l’eCommerce, el real estate,  la indústria digital i les zones econòmiques, conjuntament amb la sostenibilitat, el talent, la ciència i la ciutat, ja estan anticipant una nova revolució industrial amb el desenvolupament de la Indústria 4.0 i seran essencials per a l’enlairament de la nova economia.

El futur del comerç i de les zones econòmiques

El BNEW Ecommerce ha dut a terme un panel – El futur del comerç a Espanya – Actuar localment, impactar globalment – en el qual s’ha presentat l’opinió institucional sobre quin serà el full de ruta per convertir-se en un referent tecnològic a Europa i s’ha intentat respondre a la pregunta sobre com serà el comerç d’Espanya en el futur. En aquest context, Xiana Margarida Méndez, secretària d’Estat de Comerç del Govern, que ha assenyalat que “el Ministeri compta amb 600 milions d’euros que permetran a molts agents i actors. La major part dels fons comunitaris aniran destinats a les pimes, per a la formació del personal i la incorporació de tecnologia. Així mateix, estem impulsant mesures que tinguin com a protagonistes al comerç, però també a les institucions locals, que tenen que posar en marxa iniciatives que impulsen la seva digitalització i modernització “, i Montserrat Ballarín Espuña, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Intern i Hisenda a l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta última ha destacat que “durant 2020 s’ha fet patent la necessitat de la transformació digital, han estat els propis comerços minoristes que han entrat en la dinàmica de la digitalització, fet que està permetent la recuperació. És important generar sinèrgies i desenvolupar-se en aquest futur. A Barcelona estem treballant per a què existeixi un comerç físic, present en tots els carrers de la nostra ciutat, complementat per l’e-commerce”. Finalment, Méndez i Ballarín han coincidit en apuntar que el futur del comerç es troba en l’omnicanalitat.

D’altra banda, el col·loqui de BNEW Economic Zones a l’Estació de França  ha reunit el primer fòrum de Zones Econòmiques de l’Atlàntic, que ha comptat amb Courtney Fingar, editora en cap d’Investment Monitor, com a moderadora, i amb les reputades veus d’Ahmed Bennis, secretari General d’AEZO (Organització de Zones Econòmiques d’Àfrica);  Shannon Fura, membre de la junta directiva de NAFTZ i partner de Page Pura; i Gustavo González de Vega, president d’AZFA (Associació de Zones Franques de les Amèriques). En la sessió, s’ha donat visibilitat a la gran importància del comerç, la industrialització i la cooperació per a les zones econòmiques de l’Atlàntic.

La formació com a forma de creixement

En el cas del BNEW Talent, que té lloc a La Pedrera, s’ha abordat el Reskiling i la millora de les habilitats per impulsar el creixement de la teva organització,  sobre l’aprenentatge i la formació com a element clau per garantir la supervivència de les organitzacions. Jordi  Arrufí, manager del Program of Digital Talent de Mobile World Capital, com a moderador, Ona García Bea, directora de Gestió del Talent d’Ibèria a Bayer, i Cristina Ghetti, directora de Workforce 360 a Nestlé. Durant el debat s’ha posat de manifest que per a les dues companyies Barcelona té un paper clau en l’atracció de talent.

Clicant aquí poden veure una imatge del BNEW Ecommerce i clicant aquí una imatge del BNEW Talent

 

Notícies relacionades