BWAW

BWAW 2024 finalitza la seva 4a edició amb la participació de 2.617 professionals

7 de març de 2024

  • La cita de referència per avançar en la igualtat de gènere ha reunit 67 speakers d’alt nivell distribuïts en 14 sessions, comptant amb 2.617 professionals que han seguit les seves sessions ja sigui de forma presencial o a través de la plataforma online

 

  • Pere Navarro, delegat especial de l’Estat en el CZFB, ha ressaltat l’objectiu de vital importància que té l’esdeveniment: “BWAW es va pensar per a visibilitzar els problemes o reptes pendents pel que fa la igualtat de gènere i també per posar en valor a totes les dones que estan en sectors masculinitzats”

 

 

Barcelona, 7 de març de 2024.- La Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW) posa avui el brogit final a la quarta edició aconseguint un increment d’assistència, tant online com de forma presencial. L’esdeveniment de referència per avançar cap a la igualtat de gènere en l’àmbit empresarial s’ha tornat a convertir en un gran debat paritari per reflexionar sobre la posició de la dona en la societat i en l’entorn laboral, sobretot en àrees on les dones compten amb una menor presència, com en la indústria.

Al llarg d’aquests tres dies s’han comptabilitzat més de 2.600 assistents a les ponències, ja sigui presencialment al DFactory Barcelona o en línia a través de la plataforma digital. Impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) amb la col·laboració de la Fundació Incyde de les Cambres de Comerç d’Espanya, aquesta quarta edició ha reunit 67 speakers d’alt nivell, tant nacionals com internacionals, estructurats en 14 sessions de debat que han ofert solucions i propostes per progressar en termes de paritat i igualtat d’oportunitats.

 

Mirada de gènere i talent jove

La jornada ha començat amb la vertical BEducation i la sessió “La mirada de gènere en la creació de talent jove” moderada per Juan Castilla, director general i fundador de Talent Factory, i els speakers d’alt nivell: Esther Elías, CEO de FunTech Rocket; Eugenia Llopart de Mercader, CEO i fundadora de Lapso Studios; Claudia Pierre Trias de Bes, CEO de Meeting Lawyers i Álvaro Pintado, fundador i administrador de hello.app.

Com s’ha presentat en el panell, Espanya ocupa la quarta posició en l’Índex d’Igualtat de Gènere 2023, millorant la seva posició respecte anys anteriors. Tot i així, hi ha una gran disparitat de gènere en l‘emprenedoria i en el sector tecnològic espanyol, on la majoria dels equips fundadors en empreses tecnològiques estan compostos per homes, cosa que limita les oportunitats per a les dones. Els ponents també han destacat que, malgrat els avenços, persisteix una bretxa salarial significativa entre homes i dones a Espanya, on elles guanyen un 17% menys que els homes per la mateixa feina. En conclusió, per avançar cap a la igualtat de gènere en l’emprenedoria i la conciliació familiar, és essencial animar a les dones a llançar-se a emprendre, permetre’s cometre errors i aprendre a conciliar al costat de les seves parelles.

 

Empreses que avancen cap a la igualtat

El matí ha continuat amb la vertical BAction i el debat “Accions empresarials per avançar cap a la igualtat” moderada per Pere Navarro i que ha comptat amb les experiències professionals de: Marta Batalla, membre del consell d’administració de bonÀrea; Eulàlia Flo, consellera delegada Equinix Spain; Jordi Sardina, general manager IVECO ZFAS i Pablo Vilanova, director general de Mercabarna.

Durant la sessió, s’ha assenyalat que només el 24% de les empreses espanyoles té un Pla d’Igualtat. En el cas concret del sector agroalimentari, s’ha ressaltat la necessitat de tenir models femenins de referència públics. A més, s’ha destacat que un 29% de les empreses agràries estan dirigides per dones. També s’ha indicat que les empreses amb un 30% de dones en alts càrrecs poden arribar a generar fins a un 60% de beneficis econòmics en comparació amb els comitès on no hi ha dones. Per últim, la integració de valors d’igualtat de gènere en la cultura empresarial s’ha destacat com a punt central a tractar per a aconseguir més presència femenina i aconseguir captar talent i, al mateix temps, retenir-ho en les empreses.

 

Internacionalització del talent femení

El migdia ha continuat amb la penúltima vertical BInternational i la sessió de debat “La internacionalització del talent femení” moderada per Blanca Sorigué i que ha comptat amb les ponències de: Giovanna Carnevali, Urban Planning Advisor; Mireia del Pozo, presidenta de CEDE; Belén Marrón, directiva i consellera a Belén Marrón i Isabel Martínez-Cosentino, consell d’administració, comitè d’innovació i city manager a Cosentino.

Segons el Banc Mundial, actualment les dones representen el 40% de la mà d’obra mundial. I segons l’INE, gairebé 3 milions de persones espanyoles estan vivint fora; d’aquestes, el 60% són dones. En aquest sentit, pel que fa a la internacionalització del talent femení, cal tenir en compte el paper fonamental de les universitats públiques del nostre país, que juguen un rol molt important per capacitar el nou talent a les demandes productives i pràctiques del mercat laboral. Dos reptes per tenir en compte són: d’una banda, millorar el nivell anglès dels treballadors i estudiants, i de l’altra, teixir ponts de col·laboració entre tot el talent femení, impregnats de noves cultures i que tot el coneixement i talent sigui mundialment més transversal. En resum, el comerç internacional representa el 62% del PIB d’ Espanya i les dones han d’ estar representades en el sector, ja sigui expatriades, com a part de la direcció i consell d’ administració d’ una empresa o com a emprenedores, i per aconseguir això cal abordar reptes de tipus socials, culturals, personals i també empresarials.

La quarta edició de BWAW ha acabat amb la vertical BHealth amb la sessió de debat “La piràmide invertida femenina en el sector de la salut” moderada per Marja Huiskamp, directora de comunicació de Barcelona Health Hub i amb la participació de: Sara Alvarellos, manager en NTT DATA; Elena Álvarez, presidenta i cofundadora de Mujeres en Farma; Sara Berbel, directora d’Empowerment Hub i Elena Fontan, gerent de compres digitals a Roche.

 

Màxim interès per part d’empreses de diversos sectors  

En aquesta edició, les diverses temàtiques han abordat solucions que permeten progressar en termes de paritat, igualtat d’oportunitats i promoció de la dona en àmbits com l’educatiu, el sanitari, l’audiovisual, el jurídic, de lideratge, el sector públic o el de la indústria 4.0.

En aquest sentit, Blanca Sorigué, directora general del CZFB, ha remarcat que “BWAW és un esdeveniment híbrid, dirigit al món, que parla d’igualtat de gènere en un àmbit empresarial, en qualsevol sector d’activitat, ja que no tots són iguals, però tots estan compromesos. Amb BWAW aconseguim conscienciar a tota la societat sobre un tema que ens concerneix a tots i totes. Estic molt orgullosa perquè portem ja quatre anys, comptant aquesta edició, i estem veient una evolució molt positiva, encara que està clar que, com a societat, encara queda molt camí a fer per aconseguir la igualtat de gènere real”.  

Per la seva banda, Pere Navarro, delegat especial de l’Estat en el CZFB, ha ressaltat que “BWAW es va pensar per visualitzar els problemes o reptes pendents en matèria d’igualtat de gènere i també per posar en valor totes aquestes dones que estan en sectors econòmics masculinitzats. Des del CZFB promovem els 17 ODS, inclòs l’ODS 5 que aborda la igualtat de gènere, perquè és vital que les nostres accions reflecteixin aquest valor; les dones representen la meitat de la població i per tant, la meitat del talent professional”.

 

Notícies relacionades