SIL

El SIL 2022 obre les seves portes reivindicant la importància de la logística a nivell mundial

Imatge SIL 2022

31 de maig de 2022

  • La 22a edició d’una de les majors fires mundials de Logística, Transport, Intralogística i Supply Chain, i el referent a Espanya, el Mediterrani i Amèrica Llatina, compta amb un 30% d’assistents internacionals.

 

  • La patronal PIMEC ha destacat en el marc de la fira el pes de la logística en la economía i ha posat de manifiesto el desconeixement del valor de les operacions internes de las empreses.

 

  • Aquest matí també s’ha inaugurat la 18a edició del MedaLogistics Week on, entre avui i demà, es debatrà sobre la transformació de la cadena de valor dels transports i el rol de l’economia col·laborativa en el sector logístic mediterrani.

 

Barcelona, 31 de maig de 2022 – La 22a edició del Saló Internacional de la Logística de Barcelona (SIL), organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha obert les seves portes amb l’objectiu de reivindicar la importància de la logística a nivell mundial. La trobada, que se celebra al pavelló 8 del recinte Montjuïc-Plaça Espanya de Fira de Barcelona fins al proper 2 de juny, torna amb una imatge renovada després de dos anys d’absència a causa del context de la pandèmia.

Així mateix, el SIL Barcelona torna a acollir un Congrés Internacional que compta amb més de 300 speakers internacionals, que debatran sobre les tres macrotendències econòmiques: innovació 4.0 i digitalització, sostenibilitat i talent, 80 sessions i 4 stages  (Business  Transformation, Industry & Logistics, eDelivery i Global Logistics).

Àmplia presència internacional

La 22a edició d’una de les majors fires mundials de Logística, Transport, Intralogística i Supply Chain, i el referent a Espanya, el Mediterrani i Amèrica Llatina, assoleix el 30% d’empreses internacionals. En aquest sentit, compta amb companyies procedents d’Alemanya, França, Xina, Argentina, Itàlia, Mèxic, Taiwan, Perú, Eslovàquia, Equador, Colòmbia, Portugal, Regne Unit, Xile, Països Baixos, Romania i Polònia.

Blanca Sorigué, directora general del CZFB i del SIL, destaca que la trobada reunirà al llarg de la seva celebració empreses, institucions i experts internacionals dels principals sectors de la indústria, com la logística, el transport, ports, zones franques i les infraestructures, entre d’altres”.

Les noves tecnologies, protagonistes de la jornada

En el primer matí del Congress del SIL s’han tractat una gran varietat de temes, tots sota el concepte “Logística i e-commerce: motors clau de l’economia”. Entre ells destaca, al Business Transformation stage, una sessió per abordar el metavers, les NFT i els programes de fidelització al Retail amb experts en la matèria com Omar Moreno, CEO i cofundador de Wohee; Lucas Guasch, CEO i cofundador d’Alpha Growth; Adrià Martínez, Project Manager estratègic del Beauty Cluster; i Toni Mateos, fundador i CTO de Freeverse, amb la moderació d’Ana Guasch, consultora d’innovació i noves tecnologies.

En el cas de l’stage de Logística i Indústria, ha destacat la sessió sobre la transformació digital per aconseguir tenir cadenes de logística eficients i competitives. Hi han participat importants coneixedors del sector com Núria Piñol, Customer Service Manager de Nestlé Espanya; Pere Roca, General Manager de Districenter;  Ana Isabel González, Supply Chain Senior Director a Procter & Gamble i presidenta del CEL; Mariano Pérez, Front End Operations Manager d’Europastry; i Romain Cical, Supply Chain Director de NTT Data, qui ha exercit com a moderador.

Nova edició de la MedaLogistics Week

Durant el matí també ha tingut lloc la inauguració de la 18a edició de MedaLogistics Week, que té l’objectiu d’abordar la situació post-pandèmia, potenciar la importància de la regió Mediterrània en el conjunt de l’economia global i abordar les necessitats de sostenibilitat del sector logístic i del transport al Mediterrani d’acord amb els ODS de les Nacions Unides.

Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB, ha destacat que “el sector logístic es troba en un moment clau per al seu desenvolupament. Per això, a la MedaLogistics Week volem potenciar la posició estratègica de la regió mediterrània en aquest sector en alça”. “Volem establir aliances per reforçar el nostre paper com a pont de negocis entre Europa, Amèrica, Àfrica i els països del Mediterrani”, ha afegit Navarro.

Per la seva banda, Ahmed El Wakil, president d’ASCAME, ha assenyalat que “la col·laboració no és un concepte nou per al sector de la logística, però mai ha aconseguit ser un atractiu. Cal aprofitar el potencial econòmic de la regió mediterrània. Cal apostar per la integració i construir una estratègia econòmica i financera mediterrània unificada que promogui la inversió, la construcció, la modernització i la gestió de les infraestructures essencials i que permeti créixer i competir amb altres regions”.  El Wakil també ha assenyalat que “és imprescindible crear una xarxa eficient de comunicacions terrestres, aèries i marítimes i promoure corredors multimodals, especialment el corredor mediterrani. I això només es pot fer realitat amb una aliança regional i la seva associació amb Europa”.

PIMEC destaca el pes de la logística en l’economia catalana

PIMEC ha destacat el pes del sector logístic en l’economia catalana i ha posat de manifest el desconeixement del valor de les operacions internes de les empreses. Així ho ha expressat el president de PIMEC Logística – Clúster Logístic de Catalunya, Ignasi Sayol, qui ha presentat en una roda de premsa en el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL) els estudis “Contribució de la logística a l’economia” i “Productivitat i competitivitat de la logística”.

Sayol ha destacat que “estem parlant d’un pes de la logística en l’economia catalana al voltant de l’11% del PIB i proper als 28.000 milions d’euros”. També ha exposat els resultats de l’estudi sobre productivitat i competitivitat, que han realitzat per primera vegada, destacant l’evolució temporal de la productivitat per ocupat entre 2010 i 2019: “Mesurada en termes de VAB per ocupat, va passar de 49.152 euros el 2010 a 62.688 euros el 2019, fet que suposa un increment acumulat del 27,5%”.

Sobre l’evolució temporal de les despeses de personal per assalariat, el president de PIMEC Logística – Clúster Logístic de Catalunya ha manifestat que, entre el 2010 i el 2019, van passar de 36.469 euros el 2010 a 42.719 el 2019 en termes de remuneració dels assalariats per lloc de treball, fet que suposa un increment acumulat del 17,1%.

Notícies relacionades