Els fons Next Generation, claus per a una transició sostenible al sector logístic

Imatge SIL GLOBAL PARTNERS

1 de juny de 2022

  • La segona jornada del SIL 2022, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha reunit quatre consellers autonòmics per a debatre sobre l’impacte i l’aprofitament dels fons europeus Next Generation a la logística.

 

  • Catalunya, Aragó, Extremadura i Andalusia, juntament amb el secretari general d’Indústria, Comerç i Turisme del Govern d’Espanya, Raül Blanco, han destacat com els fons europeus Next Generation poden ajudar la logística a consolidar-se com a motor del canvi.

 

Barcelona, 1 de juny de 2022 – La 22a edició del Saló Internacional de la Logística de Barcelona (SIL), una de les majors fires mundials de Logística, Transport, intralogística i Supply Chain, i el referent a Espanya, el Mediterrani i Amèrica Llatina, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha acollit aquesta tarda al Global Partner stage el debat Les oportunitats de les comunitats amb els fons Next Generation, on han participat quatre consellers autonòmics per a debatre sobre l’impacte i l’aprofitament d’aquests recursos europeus a la logística.

La trobada ha comptat amb les intervencions de Raül Blanco, secretari general d’Indústria, Comerç i Turisme en el Govern d’Espanya; Rafael España, conseller d’Economia, Ciència i Agenda Digital en la Junta d’Extremadura; Marta Gastón, consellera d’Economia i Ús del Govern d’Aragó; Marifran Carazo, consellera de Foment, Infraestructures i Ordenació a la Junta d’Andalusia; Ricard Font, secretari general de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya; Pere Navarro, delegat especial de l’Estat en el CZFB, els qui han posat l’accent en com els fons europeus Next Generation poden ajudar la logística a digitalitzar-se i ser més sostenible, entre altres assumptes. La sessió ha estat moderada per Rosa Salvador, periodista de La Vanguardia.

En aquest sentit, Pere Navarro ha assenyalat que “Espanya és plural i hem volgut fer aquesta taula perquè diferents autonomies ens expliquin quin és el seu projecte per a aprofitar els fons Next Generation amb l’objectiu d’impulsar la seva transició cap a una nova economia més digital i sostenible”. Navarro també ha apuntat que “està sent el SIL del retrobament, amb més professionals i assistents que mai, amb moltes ganes de crear oportunitats, buscar sinergies entre empreses i també la col·laboració públic-privada. Encara que les dades es coneixeran demà amb més detall, estem batent rècords d’assistència”.

Per part seva, Raül Blanco ha destacat “la indústria i la logística estan cada vegada més connectades. Nosaltres contribuïm a aquests sectors impulsant la digitalització amb iniciatives com el PERTE del vehicle elèctric i connectat, sector en el qual busquem tenir tota la cadena de valor a Espanya, igual que ho tenim en el cas dels vehicles de combustió. Així mateix, també comptem amb PERTE en els sectors aeronàutic, ferroviari i naval”.

D’altra banda, Rafael España ha incidit en “actualment a Extremadura tenim 4 milions de sòl logístic i tindrem infraestructura ferroviària d’alta velocitat. Hem facilitat un element competitiu fonamental: unir el desenvolupament industrial amb plantes energètiques que minimitzin el cost de producció. A més, les empreses que vulguin desenvolupar projectes que es considerin estratègics per a la creació d’ocupació podran beneficiar-se d’ajudes per a formació a la carta. Tot això s’ha vist accelerat per la pandèmia i els fons Next Generation”.

Durant la sessió, Ricard Font ha indicat que “a Catalunya el sòl logístic de l’àmbit metropolità el vam acabar pràcticament tot a mitjans de la dècada passada. Fins llavors la indústria estava al costat de la logística per la nostra naturalesa exportadora. Durant la pandèmia la cadena de subministrament ha trobat determinades complicacions que ens han portat molt més cap al consum del km 0.” Font ha afegit que “hem de regular com afrontar l’auge de l’última milla i generar grans plataformes logístiques per a situar-les prop del consumidor final”.

Així mateix, Marta Gastón ha apuntat que “comptem amb el projecte Aragó Plataforma Logística per a potenciar un sector estratègic per a nosaltres i atreure altres inversions. La nostra presència en el SIL 2019 ens va servir per a impulsar la nostra aposta per la logística i generar negoci internacional”.

Finalment, Marifran Carazo ha incidit en “Andalusia ha emprès un camí important en matèria de logística que està impulsant projectes de Govern molt importants. A més, comptem amb set ports d’interès de l’Estat i treballem de forma molt coordinada en la seva planificació sabent de la importància que tenen sobre el PIB, les exportacions i la creació d’ocupació de la nostra autonomia. En els últims anys hem aconseguit desbloquejar un gran nombre de projectes per tota la comunitat, varis amb col·laboració público-privada, que a més de ser estratègics són digitals i sostenibles”.

Notícies relacionades